Wheelchair, una cadira de rodes sostenible?

premis i concursos, secundària, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Setembre 2012

El Yanick col·laborava amb una associació on hi havia nens amb problemes de mobilitat quan va haver de triar fer el seu projecte de CFGS. Així que va decidir invertir la seva feina en el disseny d'una cadira de rodes que no només facilités l'ús i la mobilitat dels seus usuaris sinó que també utilitzés materials reciclables i un sistema de bateries autorecarregables. La vols veure?

Visualitzacions False visualitzacions

El Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i projectes de cicles formatius de grau superior (obriu en finestra nova). Arquitectura, Ciència i Tecnologia Sostenible ha arribat enguany a la seva tretzena edició. El Premi al millor treball de recerca de batxillerat s'ha atorgat a la proposta "Projecte d’un habitatge autosuficient i sostenible", d'Adrià Nicolàs i Laia Pérez, tutoritzat per Joan Ortega, de l'IES Alt Penedès, de Vilafranca del Penedès.

El jurat ha concedit el Premi Institut Català de les Dones al millor treball de batxillerat elaborat per una noia o grup de noies a "Santa Maria de Puigcerdà, 75 anys sense l’església. Aproximació històrica i arquitectònica", un treball de Judit Calveras, tutoritzat per Miquel Esteban, de l'IES Pere Borrell, de Puigcerdà. El Premi al millor projecte de cicles formatius de grau superior (CFGS) ha esta per al treball "Wheelchair", de Yanick Vera, amb Sergio Gómez com a tutor, de l'IES Llobregat, de l’Hospitalet de Llobregat. El projecte "Viabilitat d’un projecte solar en el Col·legi Sant Miquel", d'Enrique Grau i Ignasi Clavera, tutoritzat per Javier González, del Col·legi Sant Miquel, de Barcelona, s'ha proclamat finalista en aquesta edició del Premi.

L'acte de lliurament de guardons, que ha coincidit amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013, ha estat presidit per Xavier Colom, vicerector de Docència i Estudiantat, i ha comptat amb la presència i les intervencions dels representants de les diferents entitats i institucions patrocinadores i col·laboradores del Premi: l'Institut Català de les Dones; el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; la Càtedra Unesco de Sostenibilitat de la UPC, i la Càtedra UPC Endesa Red de Valors Humans a l’Enginyeria - Victoriano Muñoz Homs. També ha comptat amb la presència de Gabriel Bugeda, vicerector de Qualitat i Responsabilitat Social.