Torneig FIRST LEGO League a l’EEBE de la UPC 2018

per UPC
Febrer 2018

Més de 150 nois i noies van participar, el 3 de febrer, en el segon torneig classificatori FIRST LEGO League a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) al Campus Diagonal-Besòs.

Més de 150 nois i noies van participar, el dissabte 3 de febrer, en el torneig classificatori a Barcelona de la FIRST LEGO League (FLL) Obre en finestra nova. La UPC, va acollir aquest segon torneig classificatori a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est ( Avda. Eduard Maristany,16, Barcelona) Obre en finestra nova amb la col·laboració de la Fundació Scientia (obriu en finestra nova) .Els nois i noies, amb els seus robots LEGO MINDSTORMS Education, havien investigat i buscat solucions creatives al voltant del repte anomenat HYDRO DYNAMICS, dedicat al cicle humà de l’aigua i orientat a millorar la manera amb què la busquem, la transportem o l'utilitzem.

En aquest torneig van participar 12 equips, d'escoles i instituts de Barcelona, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramanet, i Montcada i Reixac, així com casals, entitats i biblioteques vinculades al barri, com ara el Casal del Barri La Pau, la Biblioteca Bon Pastor o l'Ateneu del Clot. Els joves que van participar en el torneig estaven distribuïts en 12 equips, vuit dels quals ho fan a través del Pla Social que la Fundació Scientia, entitat promotora de FIRST LEGO League a Espanya, ha posat en marxa aquest any. El pla té com a objectiu potenciar el talent de nois i noies que provenen d’entorns més desafavorits per tal que el foment de la ciència i la tecnologia arribi a tots els centres educatius, sigui quina sigui la seva situació. Així, aquests equips han estat becats per la Fundació i, a més, han comptat amb el seguiment de professorat de l’EEBE.