El programa Aquí STEAM UPC sota la mirada científica de Clara Prats

dona i tecnologia

per UPC
Desembre 2020

Entrevista a Clara Prats, professora de l'EEABB i investigadora del grup BIOCOM-SC, amb motiu de l'acte de cloenda de la primera edició del programa Aquí STEAM UPC.

Visualitzacions False visualitzacions

Entrevista a Clara Prats, professora de l’Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB), investigadora del grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) i referent UPC del projecte Aquí STEAM UPC. Amb motiu de l'acte de cloenda de la primera edició d'aquest projecte, la investigadora reflexiona sobre la importància d'apropar la ciència i la tecnologia als infants a través de la divulgació científica per tal d'ajudar-los a entrendre situacions complexes com l'actual pandèmia.

Clara Prats és actualment una de les científiques de referència als diferents mitjans de comunicació catalans per la seva divulgació de la modelització matemàtica com a eina necessària per compendre l’evolució de l’epidèmia del coronavirus. La seva línia de recerca se centra en l’ús de la modelització computacional per a l’estudi de malalties infeccioses, principalment la tuberculosi, però també de la Covid-19.

Aquí STEAM UPC és una iniciativa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per atreure talent femení als estudis de tecnologia i enginyeria, adreçada específicament a noies d’entre 9 i 14 anys de Catalunya. El programa vol trencar els estereotips i rols de gènere establerts en la societat i fer visibles nous referents femenins d’una manera atractiva i propera per a les noies.

Vídeos relacionats