Disseny d’un pla pilot per millorar el control de la tuberculosi a Nigèria

biosistemes, cooperació, matemàtiques

per Servei de Comunicació
Novembre 2019

Clara Prats i Nura Ahmad, investigadors de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, participen en el disseny d’un pla pilot per millorar, a partir de models matemàtics, el diagnòstic i control de la tuberculosi a la ciutat de Gombe, situada al nord-est de Nigèria.

Visualitzacions False visualitzacions

Nigèria és el setè país del món amb més persones afectades de tuberculosi: s’estima que, el 2017, hi havia 418.000 persones afectades per aquesta malaltia i que va provocar unes 155.000 morts. Malgrat la tasca realitzada pel National Tuberculosis and Leprosy Control Program (NTBLCP), la incidència de la malaltia es manté constant en els anys.

Clara Prats, investigadora del grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) i professora del Departament de Física de la UPC, i l’estudiant nigerià de doctorat a la UPC i professor ajudant a la Universitat de Gombe, Nura Mohammad Rabiu Ahmad participen en el disseny, a partir de models matemàtics, d’un pla pilot per millorar el diagnòstic i control de la tuberculosi a la ciutat de Gombe, situada al nord-est de Nigèria. El projecte, d’una durada de deu mesos, ha rebut finançament en la darrera convocatòria d’ajuts del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC.