Debat sobre l'ètica a les universitats politècniques

El Vicerectorat de Política Científica de la UPC va organitzar, l’11 d’abril passat, el Debat sobre l’ètica a les universitats politècniques, amb la finalitat de respondre els interrogants sobre com podem afrontar els avenços que s’estan produint en els àmbits de les ciències, les enginyeries i la tecnologia.

L’11 d’abril passat, l’Aula Màster del Campus Nord va acollir el Debat sobre l’ètica a les universitats politècniques, organitzat pel Vicerectorat de Política Científica de la UPC.

El debat va ser moderat pel director de l'Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI) (obriu en finestra nova) , Cecilio Angulo, i hi van participar:

Ignasi Belda, de la consultora Diplolicy (obriu en finestra nova) i exdirector general del Parc Científic de Barcelona.

David Cerdan, alumni de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) (obriu en finestra nova) i membre del Comitè Ètic d'Investigació Clínica (CEIC) (obriu en finestra nova) del Centre d'Oftalmologia Barraquer.

Marta Díaz, professora del Departament d’Organització d’Empreses i gestora de recerca del Centre d'Estudis Tecnològics per a l'Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma (CETpD) (obriu en finestra nova) de la UPC.

Itziar de Lecuona, professora i sotsdirectora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) (obriu en finestra nova) de la Universitat de Barcelona (UB).

Alberto Sanfeliu, professor i investigador de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) (obriu en finestra nova), centre mixt de la UPC i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

Es va debatre, entre altres temes, sobre si la dimensió ètica suposa una restricció o una oportunitat en el desenvolupament del treball, sobre la importància d’una recerca i innovació responsables (RRI) i sobre la necessitat de definir un comitè ètic adreçat a les tecnologies, mètodes, processos i personal investigador implicat en estudis amb els usuaris, com també sobre la manera d’integrar aquests conceptes en els estudis tecnològics.