La UPC, soci tecnològic de l'EIT Urban Mobility

institucional

per Servei de Comunicació
Desembre 2018

L’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia ha seleccionat el consorci MOBILus, liderat per Barcelona, per instal·lar a la ciutat la seu del Knowledge and Innovation Community (KIC) on Urban Mobility. Monika Bachofner, directora d'operacions de l'EIT Urban Mobility, explica en aquest vídeo els objectius del projecte i la participació de la UPC com a soci tecnològic clau.

MOBILus és la nova comunitat d’innovació i coneixement (KIC per les seves sigles en anglès) de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT) Obre en finestra nova, una xarxa que posiciona Barcelona com a capital europea de la mobilitat urbana. La candidatura d’aquesta plataforma, formada per 48 socis de 15 països, entre ciutats, empreses, universitats i centres de recerca, ha estat impulsada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que acumula una amplia expertesa i coneixement en aquest àmbit i que porta treballant en la iniciativa des de ja fa tres anys, coincidint amb la posada en marxa del hub d’investigació i innovació en mobilitat urbana CARNET Obre en finestra nova —creat amb SEAT i Volkswagen Group Research—, el qual també és soci de la KIC.

Amb aquesta designació, MOBILus, que a partir de gener del 2019 rebrà el nom d’EIT Urban Mobility Obre en finestra nova i la seu del qual s’instal·larà inicialment a Ca l’Alier, al districte de Sant Martí de Barcelona, s’uneix a la major xarxa d’innovació d’Europa com la vuitena comunitat KIC. Monika Bachofner, directora d'operacions de l'EIT Urban Mobility, explica en aquest vídeo els objectius del projecte i la participació de la UPC com a soci tecnològic clau.