El pulsar massiu en el sistema binari PSR J2215+5135

física

per G. Pérez-Diaz, IAC
Maig 2018

En aquest vídeo podreu veure el pulsar massiu en el sistema binari PSR J2215+5135, il·lustrat a la imatge, irradia la cara interna de la seva estrella companya.

Els investigadors de la UPC i l'IAC descobreixen una de les estrelles de neutrons més massives. Amb un mètode pioner, els investigadors del Grup d'Astronomia i Astrofísica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC) han trobat una estrella de neutrons d'unes 2,3 masses solars: una de les més massives detectades. L'estudi es va publicar a 'The Astrophysical Journal' i obre un nou camí de coneixement en molts camps de l'astrofísica i la física nuclear.
Disseny: G. Pérez-Diaz, IAC
Binary simulations: R. Hynes, LSU
Per a més informació: M. Linares, T. Shahbaz, J. Casares (2018, ApJ)