Vols conèixer l'impacte ambiental del teu ordinador?

informàtica, premis i concursos, secundària, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Setembre 2009

Doncs només cal que utilitzis el Bigfoot, el programa ideat per Roger Olivé i que va convertir en el seu treball de recerca de batxillerat. Aquest treball va ser premiat amb l'accèssit al primer premi del 10è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i CFGS. Arquitectura, ciència i tecnologia sostenibles.

La Universitat Politècnica de Catalunya va celebrar el passat 15 de setembre l’acte de lliurament del 10è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i CFGSObre en finestra nova. Arquitectura,ciencia i tecnologia sostenibles, coincidint amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2009/20010 de la Politècnica. El primer premi es va concedir al treball de recerca Disseny i construcció d’un aerogenerador de 220W, elaborat per Victor Depoorter Ruelle, de l’IES Palamós, tutoritzat pel professor de secundària Antoni Ferrer Rojas.

El treball de recerca Bigfoot. L’impacte ambiental d’un ordinador, de l’alumne Roger Olivé Muñiz, de l’Escola Pia Balmes, de Barcelona, tutoritzat pel professor Marcos Díez Pérez, va rebre un accèssit al primer premi. Finalment, el treball L’energia solar passiva a l’IES Antoni Cumella, de l’alumne Martí Riera Sagalés, de l’IES Antoni Cummela, de Granollers, tutoritzat pel professor Josep Oller, va ser declarat treball finalista.

L'acte de lliurament de guardons, presidit per Xavier Colom, vicerector de Docència i Estudiantat, va comptar amb la presència i parlaments de Maria Cardellach, directora de l'Obra Social Caixa Terrassa -entitat patrocinadora del premi-; Beatriz Escribano, professora de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC i Josep Mouriño, cap del Departament de Serveis Ocupacionals i Formació del Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Catalunya, com a representants de les diferents entitats i institucions col·laboradores d'aquest premi. Posteriorment, durant l’acte d’inauguració del nou curs acadèmic, es va realitzar el lliurament dels diplomes i l’exposició dels treballs guanyadors.