Un autogir radiocontrolat d'última tecnologia...

enginyeries industrials, premis i concursos, secundària, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Setembre 2010

La passió per l'aeromodelisme va portar Francesc Mora a dissenyar i fabricar, peça a peça, un prototip d'autogir radiocontrolat. Aquesta passió el va portar a convertir-lo en el seu projecte de CFGS i a guanyar el 10è premi UPC per a projectes de cicles formatius de grau superior. El vols conèixer?

La Universitat Politècnica de Catalunya celebra l’acte de lliurament de l'11è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i cicles formatius de grau superior Obre en finestra nova, coincidint amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2010/2011 de la Politècnica. El primer premi s’ha concedit al treball de recerca Il·luminació pública d’alta eficiència basada en LED, elaborat per David San Román, del Col·legi Badalonès  (Badalona), tutoritzat per Jordi Mazón, professor del Departament de Física Aplicada de la UPC. El treball demostra l’eficiència de la il·luminació urbana amb LED i ha estat seleccionat per un jurat, presidit pel vicerector de Docència i Estudiantat de la UPC, Xavier Colom, pel seu impacte mediambiental i d’estalvi energètic.

El guanyador del premi al millor projecte de cicles formatius de grau superior ha estat Francesc Mora, alumne de l’Institut Llobregat de l'Hospitalet de Llobregat, amb Disseny, prototipatge i fabricació d’un autogir radiocontrolat, tutoritzat per Sergi Gómez, professor associat del Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB).  El projecte està centrat en la millora dels autogirs que s’apliquen a l’aeromodelisme per millorar-ne les característiques de vol.

D’altra banda, el treball La Riera de Vallvidriera, presentat per les alumnes Ana Cortijos, Arola Moreras, Laia Bruna Estrach i Kim Barba, amb Pepa Ruf com a tutora, de l'IES Angeleta Ferre i Sensat de Sant Cugat del Vallès, ha estat el finalista d’aquesta edició del Premi UPC. El projecte fa una valoració sobre l’estat de la riera i el curs fluvial de la Serra de Collserola.

L'acte de lliurament de guardons, presidit per Xavier Colom, vicerector de Docència i Estudiantat, ha comptat amb la presència i parlaments de les diferents entitats i institucions patrocinadores i col·laboradores del Premi: Unim. Obra Social;  Càtedra Unesco de Sostenibilitat de la UPC; Càtedra UPC Endesa Red de Valors Humans a l’Enginyeria - Victoriano Muñoz Homs; Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya; Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; i Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.