Reconstruint Santa Maria de Puigcerdà

premis i concursos, secundària, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Setembre 2012

La Judit tenia clar que el seu treball havia d'estar relacionat amb la comarca de La Cerdanya, vinculat als estudis d'arquitectura que volia cursar i que no podia ser només bibliogràfic, sinó que també havia de ser pràctic, tecnològic i, sobretot, inèdit. Tot un desafiament! La reconstrucció històrica i arquitectònica de l'església de Santa Maria de Puigcerdà, enderrocada durant la Guerra Civil, ha estat la seva proposta guanyadora.

"Premis com aquest t'encoratgen a donar el millor de tu durant el primer curs", diu la Judit, guanyadora del Premi Institut Català de les Dones al millor treball de batxillerat elaborat per una noia o grup de noies. La Judit ha reconstruït en suport informàtic l'església de Santa Maria de Puigcerdà, que feia setanta-cinc anys que havia estat enderrocada. El treball ha anat, però, més enllà dels vessants arquitectònic i tècnic: ha significat una feina de recuperació de la memòria històrica, dels esdeveniments que van tenir lloc durant la Guerra Civil. Un treball que ha aglutinat disciplines com la història, l'art, l'arquitectura, la informàtica i les humanitats, per entendre i aportar una visió més completa de l'objecte d'estudi.

El
Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i projectes de cicles formatius de grau superior. Arquitectura, Ciència i Tecnologia SostenibleObre en finestra nova ha arribat enguany a la seva tretzena edició. El Premi al millor treball de recerca de batxillerat s'ha atorgat a la proposta  "Projecte d’un habitatge autosuficient i sostenible", d'Adrià Nicolàs i Laia Pérez, tutoritzat per Joan Ortega, de l'IES Alt Penedès, de Vilafranca del Penedès.

El jurat ha concedit el Premi Institut Català de les Dones al millor treball de batxillerat elaborat per una noia o grup de noies a  "Santa Maria de Puigcerdà, 75 anys sense l’església. Aproximació històrica i arquitectònica", un treball de Judit Calveras, tutoritzat per Miquel Esteban, de l'IES Pere Borrell, de Puigcerdà. El Premi al millor projecte de cicles formatius de grau superior (CFGS) ha esta per al treball "Wheelchair", de Yanick Vera, amb Sergio Gómez com a tutor, de l'IES Llobregat, de l’Hospitalet de Llobregat. El projecte "Viabilitat d’un projecte solar en el Col·legi Sant Miquel", d'Enrique Grau i Ignasi Clavera, tutoritzat per Javier González, del Col·legi Sant Miquel, de Barcelona, s'ha proclamat finalista en aquesta edició del Premi.

L'acte de lliurament de guardons, que ha coincidit amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013, ha estat presidit per Xavier Colom, vicerector de Docència i Estudiantat, i ha comptat amb la presència i les intervencions dels representants de les diferents entitats i institucions patrocinadores i col·laboradores del Premi: l'Institut Català de les Dones; el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; la Càtedra Unesco de Sostenibilitat de la UPC, i la Càtedra UPC Endesa Red de Valors Humans a l’Enginyeria - Victoriano Muñoz Homs. També ha comptat amb la presència de Gabriel Bugeda, vicerector de Qualitat i Responsabilitat Social.