Què és la geomàtica? Aplicacions per a la geoinformació

edificació, enginyeria civil, informàtica

per Servei de Comunicació
Juny 2016

Darrere de Google Maps, del GPS que portem al cotxe o de les nombroses aplicacions que tenim instal·lades en el nostre telèfon mòbil s’amaga una disciplina, la geomàtica, sovint desconeguda. Es tracta d’un àmbit emergent i que té múltiples i innovadores aplicacions, especialment en geoinformació, tal com ens expliquen en aquest vídeo Ignacio de Corral i Juan Carlos González, investigadors de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB).

La geomàtica és un terme científic modern que fa referència a un conjunt de ciències que s'ocupa de la gestió (captura, tractament, anàlisi, interpretació, difusió i visualització) de la informació geogràfica (o geoinformació) mitjançant la utilització de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

Es tracta d'un nou camp de treball que hereta i integra tècniques com els sistemes de posicionament global (GPS), la cartografia i els sistemes d'informació geogràfica (SIG), la topografia i la geodèsia, la fotogrametria i la teledetecció, fortament renovades amb l'ajut de les TIC, i que té múltiples i innovadores aplicacions, tal com ens expliquen en aquest vídeo Ignacio de Corral i Juan Carlos González, professors i investigadors de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) Obre en finestra nova.