Projecte d'un habitatge autosuficient i sostenible

premis i concursos, secundària, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Setembre 2012

L'Arnau i la Laia es van plantejar fer un habitatge que consumís el mínim i que, a més, s'autoabastís d'aigua i d'energia. Van treballar els detalls del projecte, els plànols, el disseny en 2D i 3D, i fins i tot n'han fet un blog. Tot un repte, oi?

"Era un tema que ens interessava i en què volíem aprofundir, i més encara perquè sabíem que no el tornaríem a tocar", comenten la Laia i l'Arnau, guanyadors del Premi al millor treball de batxillerat. L'objectiu del treball era arribar a dissenyar un habitatge totalment autosuficient i sostenible: autosuficient quant a aigua i energia, és a dir, sense la necessitat de connectar l’habitatge a la xarxa elèctrica urbana i d’aigües. També van aprofundir en els motius que empeny la gent a decantar-se per la construcció convencional i no pel seu vessant més sostenible. I ho han explicat tot en el seu blog: http://projectecasasostenible.blogspot.com.es/

El
Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i projectes de cicles formatius de grau superior. Arquitectura, Ciència i Tecnologia SostenibleObre en finestra nova ha arribat enguany a la seva tretzena edició, en què s'ha atorgat el Premi al millor treball de recerca de batxillerat a la proposta "Projecte d’un habitatge autosuficient i sostenible", d'Adrià Nicolàs i Laia Pérez, tutoritzat per Joan Ortega, de l'IES Alt Penedès, de Vilafranca del Penedès.

El jurat ha concedit el Premi Institut Català de les Dones al millor treball de batxillerat elaborat per una noia o grup de noies a  "Santa Maria de Puigcerdà, 75 anys sense l’església. Aproximació històrica i arquitectònica", un treball de Judit Calveras, tutoritzat per Miquel Esteban, de l'IES Pere Borrell, de Puigcerdà. El Premi al millor projecte de cicles formatius de grau superior (CFGS) l'han concedit al treball "Wheelchair", de Yanick Vera, amb Sergio Gómez com a tutor, de l'IES Llobregat, de l’Hospitalet de Llobregat. El projecte "Viabilitat d’un projecte solar en el Col·legi Sant Miquel", d'Enrique Grau i Ignasi Clavera, tutoritzat per Javier González, del Col·legi Sant Miquel, de Barcelona, s'ha proclamat finalista en aquesta edició del Premi.

L'acte de lliurament de guardons, que ha coincidit amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013, ha estat presidit per Xavier Colom, vicerector de Docència i Estudiantat, i ha comptat amb la presència i les intervencions dels representants de les diferents entitats i institucions patrocinadores i col·laboradores del Premi: l'Institut Català de les Dones; el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; la Càtedra Unesco de Sostenibilitat de la UPC, i la Càtedra UPC Endesa Red de Valors Humans a l’Enginyeria - Victoriano Muñoz Homs. També ha comptat amb la presència de Gabriel Bugeda, vicerector de Qualitat i Responsabilitat Social.