Prevenció de residus a la UPC

sostenibilitat

per Marta Amat / Institut de Sostenibilitat de l UPC
Maig 2010

"El model actual de consum ràpid i irreflexiu ens ha portat a una situació on sembla que les necessitats s’han de satisfer de manera immediata. Però cal posar atenció al seu cost, impacte i conseqüències ambientals”... La UPC com a institució educativa té la responsabilitat de donar resposta i portar a terme mesures encaminades a repensar, reduir, reutilitzar i reciclar. En vols veure algunes?

El Pla UPC sostenible 2015 Obre en finestra nova és l’instrument en què s’emmarquen totes les línies i accions en termes de sostenibilitat a la UPC, al voltant de cinc àmbits: formació, recerca, interacció i compromís social, comunicació i gestió. En l’àmbit de la gestió, fins ara s’ha treballat amb l’objectiu de reduir l’impacte ambiental mitjançant la implantació de la recollida selectiva. En termes de consum i prevenció, s’ha incidit en la incorporació de criteris ambientals en alguns contractes de productes i serveis: vending, neteja, etc. Aquesta línia, però, és un dels reptes de futur en què s'ha de continuar treballant.

En aquest vídeo es mostren les estratègies de gestió de residus implementades a la UPC, tant pel que fa a l’àmbit de la recollida selectiva, com al de la prevenció i la reutilització. Hi ha un personatge principal, que fa de fil conductor i que ens porta a diferents blocs en l’àmbit del treball, de la vida universitària, de la gestió, i de la educació i la recerca.

Es tracta d'una manera de conèixer la realitat de la UPC, tot allò en què s'ha de continuar treballant i també de donar visibilitat a les accions que s’han realitzat i que han proporcionat uns bons resultats.

Donem les gràcies a totes les persones que hi han col·laborat: Adolfina Arabí, Carolina Luque, Clara Solà, Norma Redondo, Carme Olaya, Francesc Casamajó, Jesús Aladro, Vicente del Campo, Montserrat Cornet,  Leyre Ferrer, Jordi Anglada, Dolors Álvarez, Inmaculada Gómez, Rafael Morilla, Xavi Pegenaute, Guillem Sixto, Gavina Corbetta, Josep Manel Sabaté, Maria Domingo, Joan Agea, Alex Cuesta, Marina Rubio, Martí Obiols, Albert Torras i Mercè Girona.

Nota: Totes les dades que es visualitzen s’han calculat mitjançant la caracterització de generació de residus realitzada per l’Institut de Sostenibilitat durant l’any 2009.