Obres al meu carrer. Ciutats accessibles per a tothom?

accessibilitat, arquitectura, urbanisme

per Servei de Comunicació i Promoció
Febrer 2008

Com s’ho fan les persones grans, les que porten un cotxet o les que han de fer servir cadira de rodes per travessar carrers en obres? A la Politècnica treballem per millorar-ne la mobilitat.

Marta Bordas. Departament de Composició Arquitectònica

Aquesta jove arquitecta, especialitzada en projectes d’accessibilitat, és coordinadora del projecte IP LOCUS de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès.

Opina que el fet d’incorporar paràmetres d’accessibilitat i disseny universal en els estudis d’arquitectura “és una gran oportunitat per a la docència i és indispensable per als estudiants i futurs professionals del món del disseny urbà, arquitectònic i de producte”. El projecte IP LOCUS li ha permès estudiar, definir i acumular el coneixement suficient per realitzar  la seva tesis doctoral.  També li ha permès organitzar tallers a nivell europeu, amb la participació i coaprenentatge d’altres països, i aprendre noves maneres d’entendre i solucionar el món de les necessitats especials.

La seva situació personal de paraplegia és la principal motivació cap a aquest camp de recerca: “m'afecta directament i la meva pròpia experiència m’aporta un grau de coneixença de les diferents possibles situacions, que pot ser molt beneficiosa per a altres persones en circumstàncies similars”, explica aquesta jove investigadora.

Un dels seus principals interessos és el món de la cooperació; visitar, entendre i procurar ajudar els països en vies de desenvolupament: “el fet de viatjar a països que es troben en aquestes circumstàncies em motiva enormement, m’ajuda a obrir els ulls a altres realitats, i m’agrada pensar que també els hi obro a ells, els ulls, quan veig com se sorprenen quan em veuen asseguda en una cadira de rodes i comproven del que es pot ser capaç, trencant prejudicis i donant motivació i ganes de lluitar”.