Nou Grau en Enginyeria Física

física

per Departament de Física i Enginyeria Nuclear
Novembre 2010

Els camps en què es desenvolupa la recerca actual en diversos àmbits de la física moderna estan íntimament lligats al desenvolupament tecnològic i, per tant, a l’enginyeria. Aquest nou estudi de grau s'adreça a estudiants amb una gran aptitud per a les ciències i les matemàtiques, que vulguin aplicar els principis de les ciències bàsiques a problemes tecnològics amb un enfocament multidisciplinari.

Grau en Enginyeria Física

Per què? Crear un ordinador que funcioni amb llum no és possible sense conèixer les bases físiques que hi ha darrera de la propagació de la llum.Crear xips fets de carboni no és possible sense entendre les lleis de la física quàntica. Innovar en el camp de l'enginyeria requereix una formació sòlida en física a nivell fonamental. Els estudis d'Enginyeria Física Obre en finestra novadonen la formació necessària per poder inventar el futur.

Qui? Al Grau en Enginyeria Física tot el professorat està involucrat en projectes de recerca innovadors. Les assignatures de cursos avançats són impartides en tots els casos per científics que participen en projectes de recerca. D'aquesta manera hi ha una connexió directa entre la recerca i els estudiants des dels primers anys dels estudis de grau.

Com? La interdisciplinarietat i l'aplicació pràctica d'allò que s'estudia són els dos pilars dels nous estudis d'Enginyeria Física. Les assignatures han estat dissenyades per donar a l'estudiant una visió al més àmplia possible sobre les àrees que seran clau en els pròxims anys. A més, cap coneixement teòric deixa el seu vessant pràctic sense estudiar; una bona part de les pràctiques es fan en els instituts de recerca on treballen els professors que imparteixen aquests estudis.

Per a qui? Els estudis d'Enginyeria Física van adreçats a estudiants disposats a acceptar el repte d'inventar la tecnologia que encara no existeix. Són per als qui volen fer la recerca que transformarà el món els pròxims anys.