Lliçó inaugural del curs 2015-2016

institucional

per Servei de Comunicació
Setembre 2015

Lliçó inaugural "The good teacher explains, the superior teacher demonstrates, the excellent teacher inspires", a càrrec de Jin Akiyama, matemàtic, divulgador, mag i director del Center for Math and Science Education de la Tokio University of Science.

Lliçó inaugural "The good teacher explains, the superior teacher demonstrates, the excellent teacher inspires", a càrrec de Jin Akiyama, amb motiu de l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2015-2016, celebrat el 23 de setembre de 2015.

Doctor en ciències per la Tokyo Univesity, al Japó, Jin Akiyama és conegut com a científic però també per la seva faceta divulgadora, per la qual ha rebut diversos premis i que l'ha convertit en un dels matemàtics amb més presència mediàtica de l'actualitat. Ha aconseguit portar la matemàtica recreativa al gran públic a través del seu programa de màxima audiència a la televisió japonesa Nihon TV, anomenat The Most Fascinating Lecture in the World. Simultàniament, la seva recerca, que abasta un ampli ventall de branques de la geometria, ocupa també un lloc destacat en la geometria discreta i la teoria de grafs.

Professor i director del Research Center for Math and Science Education de la Tokyo Universtity of Science, Akiyama ha publicat llibres sobre matemàtiques i més d’un centenar d’articles en revistes científiques que li han reportat diversos premis i la presència en diverses i reconegudes institucions. Ha participat també en nombrosos congressos científics internacionals i ha produït diversos vídeos divulgatius sobre les matemàtiques.