La influència dels agents externs en l'obertura de rutes marítimes alternatives - Xavier Martínez de Osés

nàutica, premis i concursos, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Novembre 2010

Conferència impartida en el marc del 1r Premi UPC - Barcelona World Race. Innovació, Navegació i Entorn, a la Facultat de Nàutica de Barcelona, el 5 d'octubre de 2010.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), conjuntament amb la Fundació per a la Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB), convoca el 1r Premi UPC Barcelona World Race: innovació, navegació i entorn Obre en finestra nova .

El Premi  s'adreça a tot l'estudiantat UPC que tingui propostes per reduir  l'impacte ambiental de la navegació en un sentit ampli, des del procés constructiu del vaixell al consum i fonts d'energia, en les rutes de navegació seguides, en el tractament de residus, fuites i abocaments, en l'ús dels satèl·lits de comunicació i en l'alimentació a bord.

El premi consta de dues fases: un concurs d'idees i un desenvolupament de projecte. L'objectiu d'aquesta iniciativa és donar a conèixer entre la comunitat universitària l'aplicació de la innovació en la navegació i en harmonia amb l'entorn. El seu desenvolupament coincideix amb dos esdeveniments destacats en el món de la vela oceànica com són:

• I Congrés Internacional de Vela Oceànica Obre en finestra nova. Organitzat per la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB), debatrà sobre el futur de la vela oceànica i el seu ús en el proper decenni i el respecte al medi ambient marí. Tindrà lloc a Barcelona del 28 al 30 de desembre de 2010, dies previs a la sortida de la segona edició de la Barcelona Word Race
  • Regata Barcelona World Race Obre en finestra nova. Aquesta segona edició de la regata, Volta al món a dos i sense escales, sortirà de Barcelona el 31 de desembre de 2010 i reunirà els millors navegants internacionals.

El 1r Premi UPC - Barcelona World Race ha comptat amb el suport i finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) Obre en finestra nova - Ministerio de Ciencia y Innovación Obre en finestra nova.