Itamar Rogovsky explora els nous camins de l'economia

gestió i organització d'empreses, sostenibilitat

per UPC School of Professional & Executive Development
Novembre 2009

Conferència pronunciada pel professor Itamar Rogovsky a la UPC School of Professional & Executive Development, organitzada juntament amb la consultoria de continguts Helix3c. Aquesta conferència s'emmarca en el cicle Open Talent.

L’economia del coneixement com a alternativa a una economia basada en el consumisme i el capitalisme. Aquesta és la proposta que el professor Itamar Rogovsky va fer en el transcurs de la conferència “Activar el talent a les organitzacions”, que la UPC School of Professional & Executive Development Obre en finestra nova ha organitzat en col·laboració amb la consultoria de continguts Helix3c i que s’emmarca dins el cicle Open Talent.

El professor Rogovsky, psicòleg, consultor i president del Growth Resources Institute d’Israel, va defensar una economia en què els diners deixin de tenir valor i les idees adquireixin una importància vital. “El cervell és gratis! Pensem més!”, va demanar el professor als assistents a la conferència, l’objectiu de la qual era donar eines d’activació del talent per fer-ne un avantatge competitiu d’alt valor afegit.

Rogovsky va assegurar que l’economia vigent fins ara, basada en el consumisme i el capitalisme, “és un gran monstre sobre potes de gallina”, i que s’ha exhaurit. “Entrem en una nova era, que s’ha de fonamentar en l’economia del coneixement”, va afirmar. El professor, que també és membre fundador de l’Associació Internacional per al Desenvolupament Organitzacional, va desmuntar la teoria de la globalització, “que és una farsa, perquè per poder globalitzar s’han de tenir diners, i aquest concepte només ha arribat a un terç de la població”.

Rogovsky va animar els presents a pensar en termes de sostenibilitat. “Què podem fer que sigui útil, creatiu, que no arruïni el planeta i que no ens alieni com a persones?”, va preguntar. El ponent va denunciar que l’actual sistema productiu “danya el planeta a una velocitat dotze vegades superior a la que té la Terra per regenerar-se”.