Identificació de persones a través de la retina?

òptica

per Servei de Comunicació i Promoció
Febrer 2008

A la Politècnica estem investigant un nou sistema de seguretat òptica per a situacions que requereixin una identificació personal molt elevada, utilitzant el mapa de venes de la retina i un processador òptic.

Joaquín Otón i Lenny Alexandra Romero. Departament d'Òptica i Optometria

Físics de formació, aquests dos joves investigadors van decidir realitzar els estudis de doctoratObre en finestra nova en enginyeria òptica. Els seu doctorat s’emmarca en un projecte de recerca que ha desenvolupat un nou sistema d’identificació i autentificació de persones a través de la retina. Aquest nou sistema de seguretat òptica es basa en el processament d’una sèrie de senyals que són reconeguts per un processador optoelectrònic i que ofereix un elevat grau de fiabilitat en situacions que requereixen sistemes d’identificació personal molt sofisticats.

Per a aquest joves investigadors el millor de dedicar-se a la recerca “és el plaer intel·lectual que produeix la possibilitat de fer o descobrir quelcom que ningú ha fet o estudiat”. Per a ells, la persona que es vulgui dedicar a la recerca ha de ser decidida i estar molt motivada per la feina. Asseguren que la recerca no és necessàriament una activitat exclusiva de persones amb coeficients intel·lectuals elevadíssims: “és cert que s’ha d’estudiar molt, dedicar-hi moltes hores i tenir molta perseverança i determinació per assolir els objectius”.

Actualment, la Lenny està realitzant els seus estudis de doctorat i en Joaquín s’ha incorporat al món laboral en una empresa del sector d'R+D+I.