Fonts d'energia diferents en una mateixa xarxa?

energia, enginyeries industrials, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Febrer 2008

Aconseguir un sistema energètic més sostenible només és possible si les energies renovables s'integren al sistema elèctric adequadament. A la UPC apostem pels projectes de recerca que impulsen l’eficiència energètica.

Álvaro Luna.  Departament d'Enginyeria Elèctrica. Grup de Sistemes Elèctrics d'Energia Renovable.

Aquest enginyer industrial i enginyer tècnic industrial mecànic és investigador i docent a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de TerrassaObre en finestra nova.

La línia de recerca d’aquest jove investigador se centra en les energies renovables i en la forma com s'integren a l'actual sistema elèctric: “l’energia és un tema d’una importància cabdal a nivell mundial, per ella es viu, es mor i es mata. En aquest àmbit, l’enginyeria elèctrica ocupa un espai de privilegi i actualment encara més, atès l’auge de les renovables. Estic convençut que és un àmbit de recerca ple de reptes tecnològics amb una relació directa amb la societat”, explica.

Álvaro Luna creu que la Universitat ha d’apostar de forma decidida per la recerca: “el meu consell per als joves a qui els interessi la recerca és que aprenguin anglès i surtin a l’estranger”.