Els projectes INSPIRE 3 en imatges

aeroespacial, enginyeries industrials

per Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT)
Juliol 2011

Construir un cotxe de competició de Fórmula 1 híbrid, desenvolupar un satèl·lit de la mida d'una llauna o l'avió Trencalòs són alguns dels projectes en què treballen els estudiants que participen en el programa INSPIRE3. Els vols veure?

El programa INSPIRE3 Obre en finestra nova de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) Obre en finestra nova és una iniciativa per a la realització de projectes INnnovadors, adreçada a l'eStudiantat, que porta a terme Projectes Innovadors Reals, cosa que constitueix una nova Experiència Educativa en Enginyeria. El programa es basa en el desenvolupament per part de grups d'estudiants de projectes d'enginyeria reals i de contingut transversal, en els quals tenen l'oportunitat d'aplicar els coneixements i les habilitats adquirits i també de desenvolupar noves habilitats, com ara: la creativitat, la intuïció, el pensament crític, la capacitat de comunicació i lideratge, de gestió de projectes i de negociació.

Les propostes sorgeixen de l'estudiantat, que és el veritable protagonista i responsable de liderar els projectes. El personal acadèmic juga únicament el rol de facilitador, conseller i supervisor. Aquest programa extracurricular complementa el treball de desenvolupament d'aptituds i competències ja previst en assignatures dels plans d'estudi.

Actualment hi participen 120 estudiants en 9 grups de treball. En el pocs anys des que va començar aquesta experiència són força els premis aconseguits en competicions i congressos nacionals i internacionals. La majoria d'aquestes iniciatives són possibles gràcies al suport de patrocinadors externs a la Universitat.