Discurs d'investidura com a doctor 'honoris causa' del professor David R. J. Owen

institucional

per Servei de Comunicació i Promoció
Juliol 2012

Discurs d'investidura com a doctor honoris causa del professor David Roger Jones Owen. L'acte va tenir lloc el dia 9 de maig de 2012 a l'Auditori de l'edifici Vèrtex.

El professor D. R. J. Owen va néixer a Swansea (Gal·les) el 27 de maig de 1942. És professor d’Enginyeria Civil a la Universitat de Swansea, Gal·les, Regne Unit, i una autoritat internacional en l’àmbit dels elements finits i les tècniques dels elements discrets. És autor de sis llibres de text i més de quatre-centes publicacions científiques. A més de ser l’editor de trenta monografies i actes de congressos, el professor Owen també és l’editor de l’International Journal for Engineering Computations i és membre de diversos consells editorials. La seva participació en la recerca acadèmica ha inclòs la direcció acadèmica de setanta estudiants de doctorat.

Ha rebut nombrosos premis d’organitzacions internacionals. Per exemple, és membre de la Royal Society (Regne Unit), membre electe de la Reial Acadèmia d’Enginyeria (Regne Unit) i de l’Acadèmia Nacional d’Enginyeria dels Estats Units. També ha rebut la Medalla Gauss-Newton de l’Associació Internacional de Mecànica Computacional (AIMC), el Gran Premi de la Societat Japonesa d’Enginyeria Computacional i Ciència (JSCES) i el Premi de la Societat Espanyola de Mètodes Numèrics en Enginyeria (SEMNI).

El professor Owen té una llarga tradició de cooperació amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona Obre en finestra nova, de la UPC, i el Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) Obre en finestra nova. Des del 1979 ha impartit nombrosos cursos de postgrau en el camp de la mecànica estructural i ha coorganitzat dotze conferències internacionals a la UPC en l’àmbit de la plasticitat computacional. És membre del Comitè Científic Assessor del CIMNE.