Creative Lab: reinventant el vehicle urbà

enginyeries industrials

per SEAT
Juny 2015

Creative Lab és un innovador projecte docent i de recerca de noves idees desenvolupat pel Grup alemany Volkswagen i SEAT conjuntament amb l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET). En aquest projecte, 30 estudiants de l'EET han ideat, durant un semestre, noves solucions per reinventar la mobilitat urbana i el concepte actual de vehicle urbà. Les cinc propostes generades són ara analitzades pels enginyers del Grup Volkswagen.

Impulsada aquest curs per l’EET, el Grup Volkswagen i SEAT, Creative Lab és una iniciativa docent innovadora, basada en el treball col·laboratiu i multidisciplinari, per captar el talent dels estudiants i incentivar-los a dissenyar noves solucions tecnològiques i desenvolupar canvis viables en dos àmbits: la mobilitat cooperativa en entorns urbans (basant-se en l’escenari de Barcelona) i un nou concepte de vehicle urbà.

Durant un semestre, estudiants de cinc  especialitats d’enginyeria que s’imparteixen a l’EET han invertit el seu temps extracurricular per incorporar-se a un grup de treball, format també per altres estudiants d’altres especialitats, amb l’objectiu de generar idees per al Grup Volkswagen. Després de sis mesos de treball han sorgit tres projectes en mobilitat urbana: mobilitat cooperativa en entorns urbans, conducció cooperativa, parking map (mapa d’aparcament), VWpoints i Modular car.