Conferència: "Les antenes fractals: de la idea d'un estudiant als mòbils del món"

telecomunicacions

per EETAC
Desembre 2015

A càrrec del Dr. Carles Puente Baliarda, enginyer de Telecomunicació, professor de la UPC i director científic de Fractus. La conferència va tenir lloc el 19 de novembre de 2015 a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC).

Carles Puente és enginyer de Telecomunicació, professor del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC i fundador de l’empresa Fractus Obre en finestra nova, de la qual n’és el seu director científic. Actualment la gran majoria de telèfons mòbils del món operen sota la llicència de Fractus per utilitzar la seva tecnologia d’antenes.

Un dia a classe d’antenes, quan encara era estudiant d'Enginyeria de Telecomunicació, Carles Puente va imaginar una antena amb forma fractal. Al cap d’uns anys va veure que aquesta estructura li permetia funcionar en longituds d’ona diferents i el 1995 va patentar la primera antena fractal a nivell mundial. El 1999 va fundar l’empresa Fractus i n’és el seu director científic. Ha estat convidat en nombrosos fòrums i congressos internacionals sobre antenes per a mòbils i també sobre patents. També ha estat professor de l’Executive Master in Technology Management a la University of Pennsylvania.

La conferència va tenir lloc el 19 de novembre de 2015 a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) Obre en finestra nova en el marc de les activitats organitzades amb motiu de la 20a Setmana de la Ciència de la UPC.