Com es generen les nanofibres?

enginyeries industrials, tèxtil

per Servei de Comunicació i Promoció
Novembre 2008

La Universitat Politècnica de Catalunya dissenya la tecnologia adequada per poder fabricar nanofibres per primera vegada. Investigadors de l'INTEXTER han creat un prototip per produir nanofibres tèxtils i ens han explicat com funcionen.

L’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la UPC Obre en finestra nova és un institut de recerca ubicat al Campus de Terrassa. Disposa de nou laboratoris en què es desenvolupen projectes en tres línies de recerca: la química i la mecànica tèxtil, i el medi ambient.

Actualment, l’INTEXTER lidera un projecte de recerca, MODSIMTEX, que generarà una nova tecnologia capaç de reduir temps de producció i d’estalviar matèria primera i energia per posar en marxa la maquinària tèxtil. En l’àmbit mèdic, aquest Centre de recerca també investiga, en col·laboració amb l’Hospital Vall d’Hebron, el disseny d’un aparell capaç de fer sutures automàtiques en determinades intervencions quirúrgiques.