Cirurgia no invasiva amb tecnologia tèxtil?

enginyeries industrials, tèxtil

per Servei de Comunicació i Promoció
Novembre 2008

Immersos en la crisi econòmica, algunes empreses continuen amb plans d'expansió. Com innovar en el sector tèxtil? Apostar per la recerca per tal de millorar els processos de producció, identificar noves oportunitats de mercat i incorporar als teixits noves propietats són la clau per mantenir la competitivitat de la indústria tèxtil europea.

L’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la UPC Obre en finestra nova és un institut de recerca ubicat al Campus de Terrassa. Disposa de nou laboratoris en què es desenvolupen projectes en tres línies de recerca: la química i la mecànica tèxtil, i el medi ambient.

Actualment, l’INTEXTER lidera un projecte de recerca, MODSIMTEX, que generarà una nova tecnologia capaç de reduir temps de producció i d’estalviar matèria primera i energia per posar en marxa la maquinària tèxtil.

En l’àmbit mèdic, aquest Centre de recerca també investiga, en col·laboració amb l’Hospital Vall d’Hebron, el disseny d’un aparell capaç de fer sutures automàtiques en determinades intervencions quirúrgiques.