CARNET: la mobilitat del futur

institucional, sostenibilitat

per CIT UPC
Juny 2016

La UPC, SEAT i Volkswagen Group Research trien Barcelona per crear la mobilitat del futur amb CARNET.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), SEAT i Volkswagen Group Research han presentat, l'1 de juny, CARNET (obriu en finestra nova)Cooperative Automotive Research Network—, el primer gran 'hub' en recerca i innovació centrat en l’àmbit de l’automoció i la mobilitat urbana del futur a Barcelona. Una plataforma de coneixement i de col·laboració entre la indústria i la universitat que pren la ciutat com a camp de proves per assajar noves solucions tecnològiques que millorin la qualitat de vida dels ciutadans en l’àmbit de la mobilitat.
Un projecte de microcities o nous nodes i estacions multimodals de mobilitat i transport urbà, una aplicació mòbil (app) per conèixer la disponibilitat de places d’aparcament i una plataforma per compartir viatge són algunes de les iniciatives en marxa de CARNET. Mitjançant aquesta xarxa de cooperació en R+I sobre mobilitat urbana, la universitat i la indústria estableixen un front comú per crear, desenvolupar i fer realitat tecnologia innovadora que doni solució als futurs estils de vida urbans: nous sistemes de mobilitat i noves formes més eficients de fer servir els vehicles.