Campus Energia UPC, energia per a l’excel·lència

energia, institucional

per Parc UPC
Octubre 2010

El projecte Campus Energia UPC té com a objectiu donar resposta als nous reptes energètics i avançar cap a un model econòmic més sostenible. Articula el potencial de la Universitat en aquesta àrea de coneixement, a través de l'activitat de grups de recerca de Barcelona, Castelldefels, Sant Cugat del Vallès i Terrassa.

El projecte Campus Energia UPC, energia per a l’excel·lència Obre en finestra nova, ha aconseguit la qualificació de Campus d’Excel·lència Internacional (CEI) en la convocatòria 2010 del programa del Ministeri d’Educació. L’any passat, la UPC va ser, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la universitat que va aconseguir el primer lloc d’aquesta convocatòria pel projecte Barcelona Knowledge Campus (BKC). Amb una llarga trajectòria en recerca i innovació relacionades amb l’energia, la UPC és líder en aquest àmbit de coneixement i vol continuar treballant per donar resposta als nous reptes energètics i avançar cap a un model econòmic més sostenible de la mà d’altres institucions i empreses, a través del Campus Energia.

El projecte Campus Energia UPC, amb un finançament proposat de 3 milions d’euros, té com a objectiu contribuir a transformar el sector energètic cap a un model més sostenible, amb el suport de la innovació, i proposa crear un campus pioner en aquest àmbit a partir de la llarga tradició i del lideratge de la Universitat en aquest àmbit de la formació i la recerca.

A la iniciativa s’hi han adherit com aliats estratègics l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), el Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (CIEMAT), així com 45 entitats més, entre les quals hi ha la Generalitat de Catalunya, l’Institut Català d’Energia (ICAEN), diversos ajuntaments —Terrassa, Castelldefels, Sant Cugat, Barcelona i Berga— i empreses com Alstom, Abengoa Solar, Seat, Gas Natural Fenosa, Abertis o Vestas.