BWR: pressió i tensió al límit

premis i concursos, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Març 2011

Una regata com la Barcelona World Race no seria possible sense la tecnologia. Estudiants de la UPC s'han unit a aquest gran repte per contribuir a millorar i fer més sostenible la navegació i tot el que l'envolta. Coincidint amb la regata, la Politècnica i la FNOB han convocat el 1r Premi UPC-Barcelona World Race: innovació, navegació i entorn. Aquest Premi ha permès a set estudiants de la UPC desenvolupar els seus projectes en col·laboració amb les escuderies de la regata. El compte enrere ja ha començat.

“Amb tantes milles per recórrer fins a la meta, és difícil valorar el risc o els avantatges de les nostres decisions”, afirma el patró d’un dels equips que competeix a la Barcelona World Race. Cansats, esgotats, arrossegant lesions, resistint amb calmants, fent front a avaries enmig de fortes tempestes o patint, fins i tot, racionament en el menjar, els navegants  -enmig de la tensió i la pressió- tenen constants dubtes a l'hora de prendre les decisions.  I és que, més enllà de la seva capacitat de navegació, aquesta regata és un competició de resistència física i psicològica, de precisió tècnica, d’estratègia, d’esforç i de treball en equip.

Coincidint amb la Barcelona World Race, la UPC i la Fundació per a la Navegació Oceànica de Barcelona han convocat el 1r Premi UPC-Barcelona World Race: innovació, navegació i entorn. Aquest Premi ha permès a set estudiants de la UPC, finalistes d’aquest concurs d’idees, desenvolupar durant tres mesos els seus projectes en col·laboració amb les escuderies de la regata. Tots saben que el termini per finalitzar el seu projecte s'acaba a les 24 h del dia d’arribada del primer vaixell en competició: el compte enrere ja ha començat