Així és la UPC avui

institucional

per Secretaria General de la UPC
Setembre 2009

És difícil resumir tot el que suposa un curs acadèmic a la Universitat. Són idees, projectes, més de 40.000 persones mirant el futur i el món de prop. Així és la UPC avui: propera, innovadora, al món. Us convidem a recórrer en 3 minuts el que ha significat el curs 2008/09.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Obre en finestra nova és una institució pública de recerca i d’educació superior, especialitzada en els àmbits de l’arquitectura, les ciències i l’enginyeria. Els nostres centres - molts amb sòlides arrels centenàries - fan de la UPC un punt de referència, tant en recerca bàsica i aplicada com en formació de professionals i d’investigadors i investigadores disposats a treballar en els àmbits de coneixement que ens són propis.

La nostra Universitat és també una institució acadèmica compromesa amb el seu entorn social i sense fronteres, oberta al món, amb una marcada vocació internacional. Per la nostra activa participació en xarxes internacionals d’excel·lència, europees i llatinoamericanes, disposem d’una privilegiada relació i col·laboració amb institucions i entitats científiques i educatives de prestigi d’arreu del món, que ens atorguen la seva confiança. Als nostres laboratoris i aules es desenvolupa una activitat intensa en recerca i excel·lent en docència. Els resultats obtinguts són altament reconeguts, especialment pel que fa a transferència de tecnologia i de coneixement a les empreses i la societat en general. Així, la nostra Universitat se situa, d’una banda, en el vèrtex de la innovació, de l’emprenedoria, de la recerca i del desenvolupament tecnològic del teixit productiu del país; i, de l’altra, ocupa les primeres posicions del rànquing SCIMAGO en les nostres àrees de coneixement entre el conjunt de les institucions acadèmiques llatinoamericanes. Som, alhora, una institució universitària capdavantera en nombre de projectes assignats en àrees estratègiques del VIIè Programa Marc de la Unió Europea.

Les pàgines que conformen la Memòria del curs 2008-09 Obre en finestra nova us permetran conèixer una mica la nostra Universitat, els valors que defensem, els reptes i els objectius que perseguim, els resultats que assolim.