1r premi UPC - Barcelona World Race: innovació, navegació i entorn

nàutica, premis i concursos, sostenibilitat

per Servei de Comunicació i Promoció
Octubre 2010

Navegar contra el vent semblava un impossible... Planteja'ns el teu impossible, la teva idea innovadora per reduir l'impacte ambiental de la navegació. Participa en el 1r premi UPC - Barcelona World Race: innovació, navegació i entorn.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), conjuntament amb la Fundació per a la Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB)Obre en finestra nova, convoca el 1r Premi UPC Barcelona World Race: innovació, navegació i entorn Obre en finestra nova.

El Premi s'adreça a tot l'estudiantat UPC que tingui propostes per reduir  l'impacte ambiental de la navegació en un sentit ampli, des del procés constructiu del vaixell al consum i les fonts d'energia, en les rutes de navegació seguides, en el tractament de residus, fuites i abocaments, en l'ús dels satèl.lits de comunicació i en l'alimentació a bord.

El Premi consta de dues fases: un concurs d'idees i un desenvolupament de projecte. L'objectiu d'aquesta iniciativa és donar a conèixer entre la comunitat universitària l'aplicació de la innovació en la navegació i en harmonia amb l'entorn. El seu desenvolupament coincideix amb dos esdeveniments destacats en el món de la vela oceànica com són:

• I Congrés Internacional de Vela Oceànica Obre en finestra nova. Organitzat per la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB), ha de debatre sobre el futur de la vela oceànica, el seu ús en el proper decenni i el respecte al medi ambient marí. Tindrà lloc a Barcelona del 28 al 30 de desembre de 2010, dies previs a la sortida de la segona edició de la Barcelona Word Race
  • Regata Barcelona World Race Obre en finestra nova. Aquesta segona edició de la regata, Volta al món a dos i sense escales, sortirà de Barcelona el 31 de desembre de 2010 i reunirà els millors navegants internacionals.

Durant el mes d’octubre, a més, se celebrarà un cicle de conferències que seran retransmeses en directe per aquest canal, vinculades a les sis línies d’actuació del premi en sis centres docents de la UPC. A les conferències participarà un professor de la Universitat i un expert proposat per la FNOB. L’assistència dels participants en el Premi a les conferències servirà com a orientació a la hora d’escollir una temàtica per a la presentació d’idees.

El 1r Premi UPC - Barcelona World Race ha comptat amb el suport i finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) Obre en finestra nova - Ministerio de Ciencia y Innovación Obre en finestra nova.